Jag heter Susanne men sen jag var 1 dag gammal har jag kallats för Sussie. Jag är uppvuxen med min mamma, pappa och storasyster i en förort i Stockholm. Jag har ägnat 12 år av mitt liv till fotbollen, kan erkänna att fotbollen är nog den största delen av mitt liv som har format mig till den människan jag är idag. Jag har på senare år intresserat mig väldigt mycket för kläder och när jag flyttade hemifrån tog inredningen över. Och nu då? Nu är jag så jäkla lycklig med mitt liv, för det känns som en bergochdalbana. Lycka och rädsla! I december förra året träffade jag en kille som idag är min sambo och förhoppningsvis framtida man för det är så det känns! I september i år började jag studera på högskola - fruktansvärt skrämmande, men roligt! Jag älskar utmaningar just för att man inte vet någonting men utvecklingen som sker är ju bara underbar. Så på tal om ekonomi, jag menar studier ;) så äger jag knappt en hundralapp när allt det trevliga är betalt varje månad. Det kliar som bara den i mina fingrar här hemma! Man vill köpa massa inredningsprylar :) Så småningom ska jag leta extrajobb när allt med skolan har lagt sig. Ingenting är lätt i början!
Jag tycker om att åka till skolan, träffa nytt folk varje dag, diskutera sånt man intresserar sig för, och lyssna på en asbra eller kass föreläsare. Och det bästa av allt är att sen längta hem för där finns tryggheten och allt det mysiga, min pojkvän som jag älskar otroligt mycket!
Jag har tidigare arbetat på förskola i fem år. Det är så sjukt kul och givande! Det tog några år innan jag bestämde mig för att söka in på förskollärarprogrammet; den linjen jag går! Idag känns allt rätt! Jag upplever att studierna är en viktig del av mitt liv, en paus från annat och otroligt lärorikt! Mina nära och kära får allt att kännas möjligt <3 Tack!
 

2 kommentarer

Jessica

10 Nov 2014 19:37

<3 saknar dig min fina! Måsteses snart ja! :)

Josefine

11 Nov 2014 11:28

Gulliga du <3

Kommentera

Publiceras ej